träna :S

Datum: 2010-01-19 Tid: 19:52:20
Ja så är det..nu är jag igång igen efter jul...blev tre pass förra veckan... Men insåg igår att träna två dagar på rad är inget för mig..kanske kan bli det när man kommit i bättre form, men det fungerar inte alls just nu.

I söndag gick det så bra, det kändes lätt och jag kände mig pigg i kroppen och jobbade på bra både på crosstrainerna och med magrull, armhävningar och rygglyft (el va man nu ska kalla det). Igår var jag taggade för ännu ett träningspass...men det va sååå tungt, så jobbigt och jag bara väntade på att tiden skulle gå så jag fick stiga av den där himla träningsmaskinen..Blev säkerligen inte någon speciellt effektiv träning, men tränade gjorde jag iaf...

Hädanefter blir det nog måndag, onsdag och fredag...Hellre tre effektiva pigga pass än flera halvsega och omotiverade pass. Eller vad tror ni, som är mer träningsvana. Nu har jag bara ett problem att brottas med och det är mitt ständiga sug på något. Det behöver inte alls vara godis el något onyttigt, även om det väldigt ofta är choklad :P utan jag har bara ett konstant sug efter något...Vad gör man åt sådan, någong som vet???

Kommentarer
Postat av: Karoline

Gör som jag... du äter när du blir sugen :)

Nej, men ibland är det bättre att äta och så tar du 5 min till nästa gång på crossen...

2010-01-19 | 21:07:48
Postat av: martina

SV:



Haha ja det va ju ett alternativ, men då skulle jag nog ganska bli mycket större än vad jag är nu...Jo visst så kan det ju vara, fast känns som jag inte orkar fem extra där just nu..

2010-01-19 | 21:15:18
URL: http://lakriz.blogg.se/
Postat av: jojo

Men ta två bitar bara...det kan räcka...eller ta en uta mörk choklad...det kan med funkaoch bruka sätta stop för att vilja ha mer.Men ibland hjälper inte det heller...ibland är man bara så sugen på alla som man inte borde äta...suck. För att oska med träningen bättre kan det vara bra att köra olika saker med. Motiverar mig iaf!



2010-01-19 | 21:48:49
URL: http://johannaingered.bloog.se
Postat av: Elin

Börja med en rejäääl frukost, sedan äter du ca varannan timme.. Frukost-mellanmål-lunch-mellanmål-middag-mellanmål... Det funkar för mig...när jag lyckas hålla det :D

2010-01-19 | 21:49:36
Postat av: Elin

Alltså, då håller du blodsockernivån på en bra nivå och då blir du inte lika sugen!!

2010-01-19 | 21:51:00
Postat av: Anonym

Sv: Elin. Jo det där med rejälfrukosrt vore ju något...men med mitt jobb är det svårt att få in varannan timme ätande...Så det brukar bli frukost, lunch och kvällsmat någon frukt på förmiddagen kanske och ev någon frukt på eftermiddagen...Men det blir inte så bra..När jag jobbade på förskolan var det perfekt då fungerade maten super och jag gick ner :S SVÅRT =(



Tack för tipsen

2010-01-20 | 10:43:35
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

Haha ja alltså vi har en inbyggd telefon i bilen :-)



Kram!

2010-01-21 | 11:55:59
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback